FAQ/Ofte Stillede Spørgsmål om bryllupsfotografering
Her kan I finde al den information I skal bruge inden vi ses på jeres store dag.Vær ikke bange for at skrive til os via email, for vi kan normalt ikke besvare telefonen i dagtimerne - sjovt nok ;)
? Kan jeg ikke spare lidt på fotografen ved at selv at knipse løs...?
Svar: Jamen det kan du da godt... Men ærligt talt, så kunne du jo også spare penge ved selv at stå for maden, gribe klaveret, bage kagen eller selv stå i baren.... Hmmm! Vi er (naturligvis) af dén opfattelse, at et bryllup er et minde for livet, en begivenhed man IKKE må gå på kompromis med, et minde der skal foreviges med sikker hånd! Når festen er slut, gæsterne gået og musikken slukket - er der KUN minderne tilbage - OG de flotte billeder fra dagen. Og tænk hvis "onkel Poul" har glemt at komme film i kameraet, stillet focus forkert, ingen batteri på flashen - så der ingen billeder !! "Onkel Poul" vil også gerne lige være med i skålen - og senere på aften tænker han måske slet ikke på at tage billeder! I situationen hvor vi er med hele dagen, har i altså dokumentation af jeres smukkeste dag, på smukkeste vis, UDEN at synes at vi er påtrængende eller forstyrrende... Diskretion en æressag ;)? Hvorfor skal i have SÅ meget for at være med til fest ? Er i ikke dyre ?
Svar: Normalt starter en Stor Pakke ved 12-tiden og vi er "på" fra kl. 11.00 til ca. 01.00 - dvs. en 14 timer i én køre.... Vi skal slæbe meget kostbart udstyr frem og tilbage og vi skal efterbehandle et sted mellem 2000-3000 billeder - og vi behandler "i hånden", dvs. 200-300 billeder tilrettes med lys, farve og skarphed uden ekstrabetaling. Vi skal jo også mødes med parrene og snakke forberedelse, tjekke lokationer, kirker, vedligeholde lager osv. osv... Endelig er vi typisk 2 mand med til jeres bryllup, prøv for sjov at beregne timeprisen (9900,- kr fordelt på ca. 2 x 14 timer, plus efterbehandling og administration som er ca. 25 timer og plus det "løse"...).
? Kan jeg ikke spare lidt på fotografen ved at selv at knipse løs...?
Svar: Jamen det kan du da godt... Men ærligt talt, så kunne du jo også spare penge ved selv at stå for maden, gribe klaveret, bage kagen eller selv stå i baren.... Hmmm! Vi er (naturligvis) af dén opfattelse, at et bryllup er et minde for livet, en begivenhed man IKKE må gå på kompromis med, et minde der skal foreviges med sikker hånd! Når festen er slut, gæsterne gået og musikken slukket - er der KUN minderne tilbage - OG de flotte billeder fra dagen. Og tænk hvis "onkel Poul" har glemt at komme film i kameraet, stillet focus forkert, ingen batteri på flashen - så der ingen billeder !! "Onkel Poul" vil også gerne lige være med i skålen - og senere på aften tænker han måske slet ikke på at tage billeder! I situationen hvor vi er med hele dagen, har i altså dokumentation af jeres smukkeste dag, på smukkeste vis, UDEN at synes at vi er påtrængende eller forstyrrende... Diskretion en æressag ;)? Hvorfor skal i have SÅ meget for at være med til fest ? Er i ikke dyre ?
Svar: Normalt starter en Stor Pakke ved 12-tiden og vi er "på" fra kl. 11.00 til ca. 01.00 - dvs. en 14 timer i én køre.... Vi skal slæbe meget kostbart udstyr frem og tilbage og vi skal efterbehandle et sted mellem 2000-3000 billeder - og vi behandler "i hånden", dvs. 200-300 billeder tilrettes med lys, farve og skarphed uden ekstrabetaling. Vi skal jo også mødes med parrene og snakke forberedelse, tjekke lokationer, kirker, vedligeholde lager osv. osv... Endelig er vi typisk 2 mand med til jeres bryllup, prøv for sjov at beregne timeprisen (9900,- kr fordelt på ca. 2 x 14 timer, plus efterbehandling og administration som er ca. 25 timer og plus det "løse"...).
Og for at svare på spørgsmålet om vi er dyre ....? Næh !? Kan vi selv fremkalde og/eller sætte i album ?
Svar: Ja i er naturligvis velkommne til selv at få fremkaldt jeres billeder, og/eller isætte i jeres eget album. Køber i album/rammer hos os, monterer vi inderligt gerne - og det koster naturligvis ingenting - men billederne isættes i kronologisk rækkefølge.? Hvorfor skal vi vælge JER ?
Svar: Fordi du kan li´hvad du ser på hjemmesiden og fordi vi har valgt at satse på en god gammeldags kvalitet kombineret med en meget personlig betjening - som sikrer billeder med masser af glød og "PANG". Sammen med en rå og hjertelig tone er underholdningen under selve optagelserne sikret. Vi har mange års praksis og opfølgende hård træning på bagen (alle vore fotografer trænes "on location" i kirker via et "virtuelt" bryllup og skal kunne levere varen enkelvis!) og er med vort varemærke - glimt i øjet og passionen intakt - er blevet anerkendt som nogle af de fineste heldags-bryllupsfotografer i Danmark !!! Du er endog MEGET velkommen til at indhente referencer - spørg dig gerne for derude om de kender "Fotograferne i Ballerup" !? Hvorfor skulle vi vælge en STOR pakke og ikke selv fotografere ved festen/middagen ?
Svar: Hvis du én gang har prøvet at stille fokus med et almindeligt digital kamera, et APS eller et éngangskamera (som har sin egen charme), ville du vide at billederne groft kan opdeles i kendte kategorier :
Svar: Ja i er naturligvis velkommne til selv at få fremkaldt jeres billeder, og/eller isætte i jeres eget album. Køber i album/rammer hos os, monterer vi inderligt gerne - og det koster naturligvis ingenting - men billederne isættes i kronologisk rækkefølge.? Hvorfor skal vi vælge JER ?
Svar: Fordi du kan li´hvad du ser på hjemmesiden og fordi vi har valgt at satse på en god gammeldags kvalitet kombineret med en meget personlig betjening - som sikrer billeder med masser af glød og "PANG". Sammen med en rå og hjertelig tone er underholdningen under selve optagelserne sikret. Vi har mange års praksis og opfølgende hård træning på bagen (alle vore fotografer trænes "on location" i kirker via et "virtuelt" bryllup og skal kunne levere varen enkelvis!) og er med vort varemærke - glimt i øjet og passionen intakt - er blevet anerkendt som nogle af de fineste heldags-bryllupsfotografer i Danmark !!! Du er endog MEGET velkommen til at indhente referencer - spørg dig gerne for derude om de kender "Fotograferne i Ballerup" !? Hvorfor skulle vi vælge en STOR pakke og ikke selv fotografere ved festen/middagen ?
Svar: Hvis du én gang har prøvet at stille fokus med et almindeligt digital kamera, et APS eller et éngangskamera (som har sin egen charme), ville du vide at billederne groft kan opdeles i kendte kategorier :
- De For slørede
- De For mørke
- Dem med alt for røde øjne
- De For lyse
- De For kedelige
- De ubrugelige....
Vi gør naturligvis alt for at sikre dig alt relevant kommer med, skarpe og lyse - som festbilleder bare SKAL være. Vi tilstræber endvidere at optage den gode, stemningsmættede atmosfære i lokalerne og dermed undgå de sædvanlige "blå blitz"-billeder, selvom de fleste billeder - om aftenen - kræver en vis brug af hjælpelys. Vi holder pauser til et absolut minimum og vil være i stand til at fange de øjeblikke der under normale omstændigheder tabes, da Onkel Ib først skal oplade sit kamera eller Moster Oda ikke kan finde sit, da vinen smagte lidt for godt ;) Du sikrer dig også gode skud af den fejende bryllupvals og ikke mindst de romantiske øjeblikke hvor den stolte fader og brud danser for....
? Hvad koster det at afbestille eller ændre vor booking ?Svar: Man kan "sagtens" ændre pakketyper, men det koster at "nedgradere" da vor fotografer ikke kan forvente at blive genbooket til opgave samme dag. Det er naturligvis også muligt at aflyse et arrangement, men det koster typisk det indbetalte akontobeløb - vi vil vurdere hver enkelt sag. Se venligst vejledene regler herunder:
? Hvad koster det at afbestille eller ændre vor booking ?Svar: Man kan "sagtens" ændre pakketyper, men det koster at "nedgradere" da vor fotografer ikke kan forvente at blive genbooket til opgave samme dag. Det er naturligvis også muligt at aflyse et arrangement, men det koster typisk det indbetalte akontobeløb - vi vil vurdere hver enkelt sag. Se venligst vejledene regler herunder:
- Ændrer I til en STØRRE pakketype koster det naturligvis kun differencen til den nye pakke.
- Ved MERE end 6 uger før bryllupsdato - afbestilles (eller ændres pakke til mindre pakketype) mistes akontobeløb IKKE, men evt. ny booking bedes foretaget!
- Ved MINDRE end 6 uger før bryllupsdato vil en afbestilling (eller ændring til mindre pakketype) betyde at akontobeløb mistes og evt. ny booking skal foretages!
? Hvad koster det hvis i skal køre til Fyn/Jylland eller udlandet ?Svar: Da vi har base og udgangspunkt i nordsjælland (Ballerup) sker hovedparten af vor kørsel fra Ballerup, men vi kører meget gerne i hele landet/udlandet! Det kræver dog lidt mere planlægning, så kontakt os gerne for en aftale... Som udgangspunkt tillægges følgende:
- Bryllup på Fyn: Tillæg på kr. 1400,- som dækker timer, brændstof og bro/færge.
- Bryllup i Jylland: Tillæg på kr. 2400,- som dækker timer, brændstof, overnatning og bro/færge.
- Bryllup i udlandet: km-takst på kr. 4.00 pr km eller individuel aftale.
? Hvornår skal vi betale ?
Svar: I bedes indbetale 50% på bookningstidspunktet (så har vi hold i hinanden) og resten når cd/album/billeder modtages. Vi kræver naturligvis ikke penge ind på jeres store dag, det klarer vi efterfølgende. Mange par indbetaler i dagene efter selve brylluppet da det føles naturligt efter vi HAR leveret varen på dagen... Det bestemmer I, men det passer os fint!? Kan vi selv vælge billeder, og kan famillien også bestille ?Svar: Ja i vælger helt selv hvilke billeder i ønsker. Disse ligges på en "hemmelig" hjemmeside, hvor i vælger ud fra.
Famillie og venner er også velkommen til at bestille, men i skal dog være opmærsomme på, at vi først bestiller billederne når vi kan se beløbet indbetalt på kontoen.? Kan vi få morgengavefotos også ?Svar: Få og få og få - I er meget velkomne i vort studie i Ballerup f.eks for at få taget nogle flotte og pikante morgengave-fotos, så laver vi en god pris og nogle billeder efter JERES ønsker! Se iøvrigt prislisten, vi har en pris på morgengavefotos. Nogen gange har vi også et tilbud hvor i U/B kan komme ned og får lavet dine/jeres morgengavefotos - hold øje med hjemmesiden - eller kontakt os for et godt tilbud - vi er altid til at snakke med :)
? Hvor skal vi fotograferes ?Svar: Det bestemmer i som hovedregel - det skal jo gerne være et sted der "siger jer noget". I er meget velkomne til at sende os billeder som "lige er JER" som vi så lægger ind i jeres sag og bliver dermed grundlag for JERES bryllupsbilleder. Er i løbet helt tør for ideer, hjælper vi jer meget gerne, da én af vore største forcer er at vi hurtigt kan "spotte" et godt sted med lys og baggrund der kan bruges. Kontakt os endelig for videre snak om "locations".? Hvad hvis nu det regner, overskyet, snevejr ?Svar: Vi har altid en "plan B" hvis vejrguderne selv har ferie... Vi har til formålet indkøbt et antal flotte, hvide paraplyer til formålet som man kan skjule sig under - og hvis det VIRKELIGT står ned i stænger - eller endnu værre: en stille silen heldagsregn hvor alt er vådt, har vi problemer med udstyret som ikke kan tåle fugt, MEN: Plan B kunne være en af disse:
Svar: I bedes indbetale 50% på bookningstidspunktet (så har vi hold i hinanden) og resten når cd/album/billeder modtages. Vi kræver naturligvis ikke penge ind på jeres store dag, det klarer vi efterfølgende. Mange par indbetaler i dagene efter selve brylluppet da det føles naturligt efter vi HAR leveret varen på dagen... Det bestemmer I, men det passer os fint!? Kan vi selv vælge billeder, og kan famillien også bestille ?Svar: Ja i vælger helt selv hvilke billeder i ønsker. Disse ligges på en "hemmelig" hjemmeside, hvor i vælger ud fra.
Famillie og venner er også velkommen til at bestille, men i skal dog være opmærsomme på, at vi først bestiller billederne når vi kan se beløbet indbetalt på kontoen.? Kan vi få morgengavefotos også ?Svar: Få og få og få - I er meget velkomne i vort studie i Ballerup f.eks for at få taget nogle flotte og pikante morgengave-fotos, så laver vi en god pris og nogle billeder efter JERES ønsker! Se iøvrigt prislisten, vi har en pris på morgengavefotos. Nogen gange har vi også et tilbud hvor i U/B kan komme ned og får lavet dine/jeres morgengavefotos - hold øje med hjemmesiden - eller kontakt os for et godt tilbud - vi er altid til at snakke med :)
? Hvor skal vi fotograferes ?Svar: Det bestemmer i som hovedregel - det skal jo gerne være et sted der "siger jer noget". I er meget velkomne til at sende os billeder som "lige er JER" som vi så lægger ind i jeres sag og bliver dermed grundlag for JERES bryllupsbilleder. Er i løbet helt tør for ideer, hjælper vi jer meget gerne, da én af vore største forcer er at vi hurtigt kan "spotte" et godt sted med lys og baggrund der kan bruges. Kontakt os endelig for videre snak om "locations".? Hvad hvis nu det regner, overskyet, snevejr ?Svar: Vi har altid en "plan B" hvis vejrguderne selv har ferie... Vi har til formålet indkøbt et antal flotte, hvide paraplyer til formålet som man kan skjule sig under - og hvis det VIRKELIGT står ned i stænger - eller endnu værre: en stille silen heldagsregn hvor alt er vådt, har vi problemer med udstyret som ikke kan tåle fugt, MEN: Plan B kunne være en af disse:
- Kirken - lige efter riskastningen (hvis der er tid)
- I den nærliggende skov med tætte træer - det har faktisk potentiale til at blive rigtigt lækkert!
- Eller lokation i nærheden af kirken, museum, rådhushal, selve kroen etc.
- Vort studie i Ballerup - men det er kun en "nød"-ting, da det typisk giver meget "trykkede" billeder, billeder der ikke fortæller historien om et lykkeligt par på en vellykket måde....
Er det overskyet - har vi faktisk de allerbedste betingelser for at få nogle flotte billeder, da det er det "bløde lys" vi skal bruge.
Til pessimisterne: Vi har pr dags dato endnu ikke måtte aflyse et bryllup - heller ikke på grund af vejret !
? Hvilke albums har i - eller kan jeg selv købe et album ???Svar: Vi har pt. ca 14 forskellige bryllupsalbums på lager som i altid er velkomne til at komme forbi og bese (ring helst først), men i da velkommne til at købe album andet steds. Priserne på vor albums prissat således at der typisk er et godt tilbud at hente, vi laver ikke forretning på billeder eller albums, primært på ydelser.
? Hvilke albums har i - eller kan jeg selv købe et album ???Svar: Vi har pt. ca 14 forskellige bryllupsalbums på lager som i altid er velkomne til at komme forbi og bese (ring helst først), men i da velkommne til at købe album andet steds. Priserne på vor albums prissat således at der typisk er et godt tilbud at hente, vi laver ikke forretning på billeder eller albums, primært på ydelser.
? Hvormange billeder må jeg bestille ?Svar: Lige så mange din pengepung synes er ok - bestiller du rigtig mange - skal vi nok finde en god rabat i fællesskab. Der er aldrig fremkaldte billeder MED i vore bryllupspakker, simpelthen fordi ønskerne er så individuelle - til gengæld vil du meget hurtigt kunne se at vore priser på papirfremkald er blandt de aller-skarpeste i byen :)? Hvilke størrelser billeder kan vi få ?
- 9x13 cm
- A6 - 10x15 cm
- A5 - 15x21 cm
- 18x24 cm
- A4 - 20x30 cm
- 30x30 cm
- A3 - 30x45 cm
- 50x70 cm (poster)
- 60x90 (GigantPoster)
- 9 eller 5 x A3 i sektioner
- Jule-/takkekorts-billede incl kuvert - 10x20 cm incl. tekst/grafik (dog excl. layout)
- Takkekort til 10x15 med passe-partout i matsort (guld/sølv) og i beige (bryllupsfarvet) excl. kuvert.
? Hvad med flotte SORT/HVIDE og de romantiske BRUNTONEDE billeder, hvad koster det ?
Svar: De koster ingenting. Når du køber én af vore bryllupspakker er konverteringen til både sort/hvid OG bruntonet incl. i bryllupspakken!? Kan jeg købe en ekstra CD eller DVD med mine billeder på ?Svar: Du er altid velkommen til at bestille en ekstra CD/DVD til en pris af kr. 99,-. Vi opbevarer naturligvis også en kopi af din CD/DVD og skal du bruge en ekstra kopi af denne (udover 14 dage fra lev. dato) koster det kr. 399,-? Hvilket udstyr har i ?Svar: Faktisk er det hamrende underordnet, hvilket udstyr vi bruger, vi er ikke udstyrsfikserede, men lad os understrege at der ikke mangler noget! SKAL der navn på, er den overvejende del af grejet mærkerne Canon og Nikon. Vi har rådighed over stort set alt pro-udstyr Canon har produceret. Vi råder endvidere over transportabelt lyssætningsudstyr til grupper på mere end 300 personer!? Hvor mange er i - Hvad nu hvis vores fotograf bliver syg ???Svar: Pt er vi 8 fotografer og 3 assistenter og chancen for at alle mand skulle lægge sig syge er vist ikke ret stor. Vi sætter megen stolthed i vort arbejde og tillader ikke en aflysning på noget plan, men da vi trods alt er mennesker allesammen, så kan det naturligvis ske. Statistikken siger at vi ikke har haft problemer i de ca. 6 år vi har eksisteret og vi vil gøre ALT for at holde dette!
Svar: De koster ingenting. Når du køber én af vore bryllupspakker er konverteringen til både sort/hvid OG bruntonet incl. i bryllupspakken!? Kan jeg købe en ekstra CD eller DVD med mine billeder på ?Svar: Du er altid velkommen til at bestille en ekstra CD/DVD til en pris af kr. 99,-. Vi opbevarer naturligvis også en kopi af din CD/DVD og skal du bruge en ekstra kopi af denne (udover 14 dage fra lev. dato) koster det kr. 399,-? Hvilket udstyr har i ?Svar: Faktisk er det hamrende underordnet, hvilket udstyr vi bruger, vi er ikke udstyrsfikserede, men lad os understrege at der ikke mangler noget! SKAL der navn på, er den overvejende del af grejet mærkerne Canon og Nikon. Vi har rådighed over stort set alt pro-udstyr Canon har produceret. Vi råder endvidere over transportabelt lyssætningsudstyr til grupper på mere end 300 personer!? Hvor mange er i - Hvad nu hvis vores fotograf bliver syg ???Svar: Pt er vi 8 fotografer og 3 assistenter og chancen for at alle mand skulle lægge sig syge er vist ikke ret stor. Vi sætter megen stolthed i vort arbejde og tillader ikke en aflysning på noget plan, men da vi trods alt er mennesker allesammen, så kan det naturligvis ske. Statistikken siger at vi ikke har haft problemer i de ca. 6 år vi har eksisteret og vi vil gøre ALT for at holde dette!
Kommentarer
Send en kommentar